Aflați mai multe
Alegeți limba dvs.:românesc

Meniul

Spre deosebire de cipul de auto-conducere al lui Tesla, NVIDIA subliniază importanța platformei deschise



  Tesla a anunțat lansarea propriului cip complet de autodirecție (FSD), proiectat cu cipuri dual-procesoare și fabricat pe baza procesului FinFET de 14nm al Samsung. În același timp cu lansarea noului cip de autodirecție, Tesla a comparat de asemenea produsele sale cu NVIDIA, subliniind propriul design al chip-ului, în comparație cu puterea de calcul a produselor NVIDIA a înregistrat progrese semnificative; în acest sens, NVIDIA a răspuns recent, gândindu-se că comparația lui Tesla nu este "exactă" și subliniază că platforma de auto-conducere a NVIDIA nu numai că are AI de înaltă performanță, dar are și "deschidere".

Rob Csongor, vicepreședinte al mașinilor autonome NVIDIA, a declarat că este incontestabil faptul că Tesla ridică standardele de producție pentru autoturisme. În primul rând, Tesla utilizează cipuri de prelucrare dual AI, fiecare conținând CPU, GPU și Acceleratoare de învățare profundă, cu o putere de calcul de 144 TOPS și poate colecta date dintr-o varietate de algoritmi de cameră surround, radar, ultrasunete și adâncime neuronală. . În plus, Tesla a subliniat, de asemenea, că va continua să dezvolte următoarea generație de jetoane de auto-conducere pentru a obține performanțe de calcul mai mari decât 144 TOPS.

Csongor a subliniat faptul că Tesla continuă să reafirme că vehiculele autonome reprezintă cheia îmbunătățirii siguranței, eficienței și confortului, precum și a viitorului industriei de automobile și, prin urmare, necesită performanțe extraordinare de calcul. Acesta este același lucru cu punctul de vedere al NVIDIA, motiv pentru care am proiectat și construit NVIDIA Xavier SoC. Xavier oferă procesoare programabile, unități de procesare grafică și acceleratoare de învățare profunde cu viteze de procesare a datelor de 30 TOPS.

În același timp, ca răspuns la necesitățile ridicate de computere ale autodirecției, NVIDIA are de asemenea o soluție cu două cipuri "DRIVE AGX Pegasus", care utilizează Xavier cu GPU pentru a spori performanța calculatoarelor cu un singur procesor la 160 TOPS; și integrează două procesoare în aceeași platformă, eficiența procesării datelor este la fel de mare ca 320 TOPS.

Csongor consideră că calculul de mare viteză este cheia dezvoltării vehiculelor autonome. Atât Tesla, cât și NVIDIA se mișcă în această direcție; cu toate acestea, Tesla este inexactă în compararea chips-urilor FSD cu Xavier. Deoarece cipul de auto-conducere FSD este o soluție cu două cipuri și Xavier este un singur cip, reperele sunt diferite. Pentru a compara, DRIVE AGX Pegasus trebuie comparat cu DRIVE AGX Pegasus, iar performanțele 320 TOPS ale lui DRIVE AGX Pegasus sunt mult mai mari decât cele 144 TOPS ale cipului TESLA FSD auto-de conducere.

Csongor a mai precizat că, în plus, sistemul NVIDIA Xavier SoC este utilizat în principal ca sistem de asistență pentru autopilot de nivel 2 (sau nivel 2+), mai degrabă decât autopilot complet, deoarece autopilotul necesită performanțe computerizate mai puternice. În același timp, Tesla a deplasat, de asemenea, datele Xavier SoC în briefing. Xavier poate oferi 30 de calcule TOPS, dar datele lui Tesla arată 21 TOPS.

Csongor a subliniat că este incontestabil faptul că Tesla dezvoltă chips-uri de înaltă performanță și îmbunătățește nivelul de computere auto-condus. Aceasta este direcția viitoare. Cu toate acestea, în plus față de performanțele ridicate ale computerelor, platforma NVIDIA este mai "deschisă" pentru industrie, permițând producătorilor auto să ofere autovehicule de înaltă performanță; Procesoarele Tesla sunt folosite în prezent numai de ele însele.